Istnieją przesłanki wskazujące, że pedagogika specjalna w zakresie szkolnictwa publicznego traci na znaczeniu, stając się „nieusankcjonowanym tworem” – coraz częściej pojawiają się opinie negujące fakt istnienia tzw. edukacji włączającej. Sytuacja ta wpływa negatywnie przede wszystkim na kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nie jest jednak wartością również dla uczniów w normie oraz ich nauczycieli. Warto pochylić się nad przyczynami takiego stanu rzeczy w celu określenie źródła problemu – czy leży on po stronie „systemu”, nauczycieli, programu, uczniów? Szereg publikacji próbuje tę kwestię rozwiązać, jednak do dzisiaj z marnym skutkiem. Wykład z przestrzenią na swobodną dyskusję może słuchaczom poszerzyć perspektywę doświadczania pedagogiki specjalnej w szkole, co stanie się wartością dla całego procesu edukacyjnego sensu largo.
Prowadzący
dr Daniel Syrek
Przedmiot
Grupa docelowa
Język aktywności