WielojęzyczWielojęzyczność jest uważana za kluczową umiejętność w dzisiejszym globalnym społeczeństwie. Wielki postęp technologiczny przekształcił także naukę języków obcych, otwierając możliwości, które wcześniej wydawały się niewykonalne. Podczas gdy wykorzystanie sztucznej inteligencji, MOOC, aplikacji mobilnych, platform, gamifikacji itp. nadal przenosi edukację na wyższy poziom – pewne ugruntowane idee dotyczące „właściwego” sposobu nauczania i uczenia się dodatkowych języków nie ewoluowały równolegle. Purystyczne i przedziałowe poglądy na proces uczenia się języka, czyli założenie, że komunikacja powinna odbywać się tylko w jednym języku naraz, nadal wpływają na przekonania i praktyki językowe wielu nauczycieli i uczących się. W tym kontekście wykład ten ma dwojaki cel: po pierwsze – omówienie kluczowych koncepcji i wyników badań w odniesieniu do modelu translanguaging; po drugie – przedstawienie kilku pomysłów na przyjęcie tzw. multilingual turn w kształceniu dwu- i wielojęzycznym.
Prowadzący
dr Ingrid Bello-Rodzeń
Przedmiot
Grupa docelowa
Język aktywności