Wykład ma na celu zaprezentowanie przykładowych systemów gier RPG opartych o historię naszego świata, która stanowi tło prowadzonej w tych systemach narracji. Chcemy przybliżyć przekrój wybranych gier fabularnych, zaczynając od starożytności a kończąc na czasach współczesnych. Zaprezentujemy, w jaki sposób gry RPG mogą stanowić narzędzie do popularyzacji historii. Chcemy również ukazać, jak łącząc przyjemne z pożytecznym, podręczniki do gier fabularnych zachęcają do poszerzania swojej wiedzy historycznej pod pretekstem lepszego oddania klimatu, obowiązującego w systemach RPG oraz pokażemy techniki, które twórcy podręczników wykorzystują, by w jak najciekawszy sposób przedstawić fakty bądź mity historyczne, zmuszając przy tym swoich czytelników do zagłębienia się w świat historii. Mamy zatem nadzieję, że nasza prelekcja będzie nie tylko ciekawym oknem na świat gier fabularnych, lecz również pokaże, że historia jest tak naprawdę ogromną piaskownicą nieskończonych możliwości narracyjnych.
Prowadzący
Kacper Szwedo
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
Kamil Słota
Język aktywności