Coraz większa część życia odbywa się w internecie: od sfery zawodowej, przez socjalizację po rozrywkę. Konsumujemy codziennie ogromne ilości informacji i reagujemy na tysiące bodźców. Nasuwają się pytania: jak znaleźć w tym szumie przestrzeń na tworzenie więzi, kreację, na wyobraźnię? Jak spędzać czas offline? Czy są rozrywki tak angażujące i przystępne poznawczo, żeby mogły konkurować z grami video i mediami społecznościowymi? Czy dzieci wychowane ze smartphonami będą miały wyobraźnię? Jak spędzać czas z rodziną, która ma zróżnicowany tryb życia i różne siatki odniesień kulturowych? Na te pytania odpowie Szymon Mazur – autor i wydawca Nosaczy Gry Fabularnej – kooperacyjej gry towarzyskiej, która powstała w celu popularyzacji rozrywki offline, jako projekt dyplomowy w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Autor opowie również czym są Nosacze Gra Fabularna, o rezultatach projektu dwa miesiące po premierze oraz o potencjale wykorzystania gier fabularnych jako narzędzia zmiany społecznej. Przed wykładem można przeczytać więcej o projekcie Nosacze na stronie https://nosacze.com/

Prowadzący
Szymon Mazur
Obszar
Przedmiot
Grupa docelowa
Język aktywności