Choć koopetycja stanowi paradoksalne zjawisko, to jednak często jest obserwowalne nie tylko wśród przedsiębiorstw, ale także coraz częściej w obszarze artystyczno-kulturalnym. Współwystępowanie relacji konkurencji i współpracy pozwala konkurencyjnym względem siebie podmiotom na osiągnięcie wspólnych celów przy jednoczesnym zachowaniu autonomii. Podczas naszego wykładu zgłębimy znaczenie tego ciekawego zjawiska, ukazując, jak instytucje kultury i sztuki – pozostając w konkurencyjnej relacji – mogą jednocześnie skutecznie i efektywnie współpracować. Omówimy korzyści płynące z koopetycji w kontekście instytucji kultury i sztuki na przykładzie polskich muzeów i teatrów. Ponadto przedstawimy praktyczne aspekty koopetycji, skupiając szczególną uwagę na obszarach współpracy z konkurentami, m.in. takich jak: organizacja wspólnych wydarzeń, programów edukacyjnych czy wspólna promocja eventów oraz przedsięwzięć artystyczno-kulturalnych. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata kultury i sztuki.
Prowadzący
dr Patrycja Juszczyk
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
dr Dagmara Wójcik
Język aktywności