To wystąpienie jest świadectwem kompetencyjnej kapitulacji: studio Sandfall zaprojektowało tak oryginalny świat gry, że nie umiem go jednoznacznie zdefiniować, a zajmuję się teorią światotwórstwa ponad dekadę. Może być to świat postapokaliptyczny, fantasy, dark fantasy i science fiction. Wszystko zmienia się w zależności od interpretacji oraz danych o rzeczywistości, spływających do gracza z ludotopii, czyli świata rozgrywki. Dlatego też w ramach tej prelekcji będę zapraszać do zniuansowanej refleksji o naturze fikcyjnego świata, przedstawiając jednocześnie swój pogląd na sposób rozróżniania fantasy od science fiction. Uwaga: mogą pojawić się spojlery z gry!
This speech is a testament to competent capitulation: Sandfall studio designed such an original game world that I cannot clearly define it, and I have been dealing with worldbuilding theory for over a decade. It can be a post-apocalyptic world, fantasy, dark fantasy and science fiction. Everything changes depending on the interpretation and data about reality flowing to the player from Ludotopia, the game world. Therefore, in this lecture I will invite you to a nuanced reflection on the nature of the fictional world, while also presenting my view on how to distinguish fantasy from science fiction. Warning: game spoilers may appear!