Większość dysfunkcji i problemów rozwojowych, można w pewnym sensie połączyć z ograniczeniem lub wręcz zredukowaniem do zera kontaktów dzieci z naturą.
Alternatywę rozwojową, przełamującą tradycyjne postrzeganie edukacji, stanowiącą jednocześnie realną odpowiedź na potrzeby uczniów stanowi edukacja w leśnej przestrzeni.
Stanowisko przedstawia alternatywne formy wsparcia nauki i rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, w szczególności dzieci ze spektrum autyzmu.
Przedstawiane są formy oparte na Pedagogice Specjalnej Gestalt, Shinrin-yoku, teorii zrównoważonego rozwoju oraz koncepcji Zespołu Deficytu kontaktu z Naturą.
Zapraszamy do wspólnej zabawy w obszarze ekologii, edukacji i rozwoju leśnego, gdzie współpracujemy z Polskim Instytutem Przedszkoli Leśnych, prezentujemy leśne formy edukacji i rozwoju dzieci. Ideą przewodnią w tej formie wychowania jest podążanie za naturą, w zgodzie z cyklicznością procesów przyrody. Wychowanie w leśnym przedszkolu polega na zanurzeniu się w naturze, doprowadzeniu do głębokiego i osobistego kontaktu dziecka z naturą, w rezultacie czego dzieci doznają szczególnej stymulacji i pozyskują doświadczenia o charakterze edukacyjnym, ważne dla ich rozwoju. Wychowankowie zdobywają nowe umiejętności, realizują obowiązek przedszkolny i pozyskują wiedzę w środowisku naturalnym. Dzieci spędzają około 80% czasu pobytu pod gołym niebem – bez względu na warunki atmosferyczne.
Edycja (pole do usunięcia)
3. ŚFN [ styczeń 2019 ]
Typ wydarzenia
Stanowisko pokazowe
Przedmiot