Postępujący rozwój technologiczny coraz bardziej oddziałuje na naszą codzienność. Sfera prawnoautorska nie jest wyjątkiem, a w ślad za nią pojawia się wiele fundamentalnych pytań dotyczących naruszeń praw autorskich, które odbywają się za pomocą nowych technologii. Jak ChatGPT może naruszać czyjeś prawa autorskie i co zrobić z takim naruszeniem? Jak EULA kształtuje ład w grach MMORPG? Czy prawo cytatu zawsze unicestwia monopol autora na utwór? Czy metaverse jest początkiem końca prawa autorskiego? Na te pytania (i wiele innych) będziemy starali się odpowiedzieć podczas warsztatów, na które serdecznie zapraszamy nie tylko autorów i graczy, ale także wszystkie osoby, które chciałyby się dowiedzieć więcej na temat nowych technologii w prawie autorskim.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
30
Typ interakcji
Na żywo
Kod
543
Dostępność miejsc
Brak miejsc
Rejestracja
Wymagana
Kod
warsztaty_8_002
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Monika Lisiecka, Patrycja Makówka, Maja Owczarczuk, mgr Rafał Świerczewski, Zuzanna Rząp
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
Jakub Abramski
Jednostka
Wydział Prawa i Administracji
Rodzaj aktywności
English Title
Contemporary problems of intellectual property law
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Progressive technological development has a growing impact on our everyday life. The legal and copyright sphere is no exception, therefore, it raises many important questions regarding copyright infringement using new technologies. How can the use of ChatGPT infringe someone's copyright and what to do about such infringement? How does the EULA shape order in MMORPGs? Does the right of quotation always exclude the author's monopoly over the work? Is the Metaverse the nail in the coffin of copyright law? We will try to answer these and many other questions during workshops, to which we invite not only authors and gamers, but also all those who would like to learn more about new technologies in copyright law.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności