W obecnych czasach wiele gier komputerowych umożliwia edycję wyglądu postaci. Dotyczy to nie tylko ubioru, ale także podstawowych cech twarzy postaci. Mimo czasem rozbudowanych narzędzi do edycji, większość możliwości ogranicza się wyłącznie do edycji gotowych, wcześniej przygotowanych modeli. Narzędzie MetaHuman i silnik Unreal Engine 5 pozwalają wykorzystać smartfon w celu odwzorowania kształtu i cech twarzy użytkownika. Złożone narzędzia aplikacji umożliwiają dalszą obróbkę, polegającą na zmianie uczesania i kolorów włosów, dodaniu zarostu i dopasowaniu sylwetki. Wykonana w taki sposób postać nadaje się do wykorzystania w grze lub filmie, a mapowanie twarzy w czasie rzeczywistym umożliwia dokładne odwzorowanie emocji na wirtualnym awatarze. W czasie pokazu wybrane osoby będą mogły zobaczyć cały proces na własnym przykładzie.

Prowadzący
dr Grzegorz Machnik
Przedmiot
Grupa docelowa
Język aktywności