Wykład zaprezentuje wyniki analizy zachowań konsumentów w Polsce i Niemczech, którzy dokonują zakupów zarówno online jak i offline. Przedstawione zostaną powody wybierania przez konsumentów różnych kanałów sprzedaży (takich jak sklepy internetowe czy stacjonarne) oraz sposób korzystania z nich na różnych etapach procesu zakupowego – od poszukiwania informacji, przez dokonanie zakupu, aż po działania podejmowane po zakupie. Wykład wyjaśni problematykę cross-channel, czyli łączenia różnych form sprzedaży. Przykładem może być sytuacja, w której klienci oglądają produkt w sklepie stacjonarnym, a następnie kupują go online. Zostaną omówione powody takich zachowań na różnych etapach zakupów, a także technologie wspierające zakupy jak np. click&collect (‘zamów online, odbierz w sklepie’).

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
165
Rejestracja
Wymagana
Przedmiot
Kod
wyklad_8_172
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
prof. dr hab. Marcin Komor
Jednostka
Wydział Zarządzania
Rodzaj aktywności
English Title
Online or offline shopping? About the motives, preferences and purchasing technologies of Poles and Germans.
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The lecture will present the results of the analysis of consumer behaviours in Poland and Germany who make purchases both online and offline. The reasons why consumers choose different sales channels (such as online or stationary stores) and how to use them at various stages of the purchasing process - from searching for information, through making a purchase, to actions taken after the purchase - will be presented. The lecture will explain the issue of cross-channel, i.e. combining various forms of sales. An example would be a situation where customers view a product in a stationary store and then buy it online. The reasons for such behaviours at various stages of shopping will be discussed, as well as technologies supporting shopping, such as click&collect (order online, pick up in the store).

Instytucja
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język aktywności