Debata oksfordzka uczniów szkół średnich prezentująca argumenty za sztuczną inteligencją i przeciw niej – jako narzędziu twórczemu i odtwórczemu. W wydarzeniu wezmą udział minimum dwa zespoły z uprzednio zaproszonych placówek oraz osoby decydujące o wygranej, czyli jury lub publiczność. Jedna z drużyn będzie bronić tezy, że sztuczna inteligencja nie serwuje nam nowej epoki lenistwa, ale jest narzędziem i środkiem jak każdy inny wynalazek – w myśl tezy: czyż wszędzie chodzimy pieszo, skoro mamy auto, rower i transport publiczny? Druga będzie bezlitośnie obnażać alienujący ludzi i śmiertelny dla pracy ich mózgów charakter sztucznej inteligencji, która wyręcza nas w czynnościach intelektualnych, takich jak pisanie, malowanie, programowanie, tworzenie prezentacji, a nawet spisanie listy zakupów. Debata będzie okazją do zaprezentowania schematów argumentacji bronionych tez w sformalizowany, kulturalny sposób i uzmysłowi młodzieży, że na dany temat można dyskutować, ale się nie sprzeczać.
Prowadzący
dr Marek Mikołajec
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Agnieszka Kraińska, dr Maja Drzazga-Lech
Język aktywności