Chociaż wielu osobom gry wideo kojarzą się przede wszystkim z rozrywką, mogą być – a raczej zawsze są – potężnymi obiektami retorycznymi przekazującymi swoim użytkownikom złożone przesłania ideologiczne: polityczne, społeczne czy ekonomiczne. W czasie prelekcji wyjaśnię, jak takie przesłania są konstruowane, zwracając szczególną uwagę na tzw. retorykę proceduralną – przekazywanie politycznych znaczeń przy pomocy mechaniki rozgrywki.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
192
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Kod
wyklad_8_239
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr hab. Paweł Frelik, prof. UW
Jednostka
Centrum Komunikacji Medialnej
Rodzaj aktywności
English Title
Video games as rhetorical tools
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Although many people associate them primarily with entertainment, video games can be - or rather, always are - powerful rhetorical objects conveying complex ideological messages to their users: political, social or economic. During the lecture, I will explain how such messages are constructed, paying particular attention to the so-called procedural rhetoric: conveying political meanings through gameplay mechanics.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności