Badania mówią jasno: sianie strachu przed konsekwencjami katastrofy klimatycznej nie jest skuteczną metodą motywowania ludzi do zmieniania ich postaw. Co możemy zaoferować w zamian? Jak poruszać temat w sposób, który sprawi, że ludzie (szczególnie uczniowie!) poczują się wzmocnieni i zmotywowani, a nie bezradni i przerażeni? W trakcie spotkania Dariusz Aksamit, fizyk z Politechniki Warszawskiej, jako kierownik projektu STEAM4Climate przybliży podejście do edukacji klimatycznej oparte na pedagogice nadziei, metodyce projektu i nauce obywatelskiej.
The research is clear: spreading fear about the consequences of a climate catastrophe is not an effective method of motivating people to change their attitudes. What can we offer in return? How to address the topic in a way that makes people (especially students!) feel empowered and motivated, rather than helpless and terrified? During the meeting, Dariusz Aksamit, a physicist from the Warsaw University of Technology, as the manager of the STEAM4Climate project, will present the approach to climate education based on the pedagogy of hope, project methodology and citizen science.