Absolwentka Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nauczycielka biologii w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu. Jedna z organizatorek Międzynarodowego Dnia Ziemi i Międzynarodowego Dnia Ekologii.
Laureatka I edycji Nagrody im. prof. Józefa Pietera, honorującej co roku wybitną nauczycielkę bądź wybitnego nauczyciela pracującego w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej w województwie śląskim.
Uczniowie piszą o niej następująco:
- „Lekcje są prowadzone w bardzo ciekawy sposób. Zawsze jestem zainteresowany tematem. Istnieje możliwość robienia różnych projektów, które urozmaicają naszą wiedzę. Kochamy lekcje biologii”;
- „Rówieśnicy uważają Panią za wspaniałą nauczycielkę”;
- „Pani Pospieszałowska to świetna nauczycielka. Pomaga rozwijać nasze pasje i zainteresowania. Widać, że ta nauczycielka kocha swój przedmiot, i dzięki niej wiele ludzi również. KOCHAMY BIOLOGIĘ. Posiada wszystkie cechy idealnego pedagoga i nauczyciela. Jest otwarta na pytania, kreatywna i sprawiedliwa. Jej lekcje są kreatywne i ciekawe. Naprawdę chce się chodzić na jej lekcje”;
- „Myślę, że jest najlepszym nauczycielem naszej szkoły i nie tylko”;
- „Zawsze uśmiechnięta!”.
Rodzice uczennic i uczniów piszą o niej następująco:
- „Ma specyficzny dar, który pozwala jej zrozumieć swoich podopiecznych. Moim zdaniem zasługuje na nagrodę za poświęcenie, jakie wkłada w swój zawód”;
- „Nauczyciel cieszący się ogromnym autorytetem wśród uczniów!”;
- „Rewelacyjny kontakt z uczniami i rodzicami, u których cieszy się dużym i rzadkim w dzisiejszych czasach autorytetem”.
O uczniach i swojej pracy mówi następująco:
- „Na moich lekcjach poszukuję odpowiedzi razem z uczniami, wspólnie odkrywamy prawa rządzące przyrodą. Dużo się uśmiecham. Kilkanaście lat temu uczniowie powiedzieli mi, że kiedy wchodzę do klasy, zawsze jestem uśmiechnięta, przez co oni sami od razu mają lepsze nastawienie do nauki. Wzięłam to sobie do serca i staram się nie zapominać o uśmiechu”;
- „Staram się mieć czas, żeby wysłuchać uczniów i być dla nich dostępna w każdej chwili. Oczywiście dbam o to, żeby zachować dystans w relacji nauczyciel-uczniowie. Nie jest tak, że nie wpisuję uwag z zachowania czy jedynek. Z wiekiem robię to jednak coraz rzadziej, bo widzę, że inne argumenty lepiej trafiają do uczniów”;
- „Przypominam też uczniom, że w życiu powinni kierować się rozumem, iść przez nie świadomie oraz poszukiwać właściwych ścieżek i odpowiedzi”.
Edycja
6. ŚFN [ grudzień 2022 ]
Kod
426