Sławomir Surowiec, Małgorzata Ostrowska, Julia Szerszeń, Karol Czekaj, Julian Kowalski

 

Naszym pomysłem na rozwiązanie problemu małej aktywności fizycznej i nieodpowiedniej diety jest innowacyjna gra, która łączy elementy edukacji na temat zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej z mechanikami RPG oraz technologią rozpoznawania ruchu za pomocą kamery przy użyciu technologii Mediapipe, która wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Gracze sterują postacią, która rozwija się, zdobywając doświadczenie i nowe umiejętności dzięki wykonywaniu ćwiczeń fizycznych, takich jak przysiady czy skłony, przed kamerką internetową. Ważnym elementem jest także ocena poprawności wykonywanych ćwiczeń, i natychmiastowe wskazówki na podstawie analizy obrazu. Oprócz tego gracze uczą się, jak komponować zdrowe posiłki, zarządzać zbilansowaną dietą i unikać niezdrowych nawyków.

Poza elementem edukacyjnym gra zawiera także element angażującej fabuły, opartej na walce z Mrocznym Bytem, przyjmującym postać różnych upiorów – Podjadania, Braku Motywacji, Lenistwa etc. Każda aktywność w grze, zarówno fizyczna, jak i edukacyjna, jest nagradzana wirtualnymi osiągnięciami, co dodaje element grywalizacji i motywacji do regularnego wykonywania ćwiczeń i dbania o zdrowie.

Wirtualne nagrody, zadania i postęp postaci mają na celu uczynienie zdrowego stylu życia bardziej atrakcyjnym i dostępnym. W chwili obecnej gra działa na komputerach stacjonarnych i laptopach, w przyszłości można rozszerzyć jej działanie na urządzenia mobilne.


ODDAJ GŁOS W KONKURSIE
 
POWRÓT DO LISTY WYNALAZKÓW