Wychowanie szczęśliwych dzieci jest jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stoją przed rodzicami i nauczycielami z wielu powodów. Szczęśliwe dzieci wyrastają na lepszych uczniów i lepszych pracowników, cieszą się większą popularnością w szkole oraz są bardziej wytrwałe w nauce, szybciej się uczą i lepiej radzą sobie z zadaniami wymagającymi wysiłku umysłowego. Emocje pozytywne zwiększają oraz rozwijają zasoby intelektualne, fizyczne i społeczne dziecka, z których będzie ono korzystało w przyszłości w całym procesie edukacji. Emocje pozytywne pobudzają chęć eksplorowania świata, która z kolei prowadzi do większej zaradności; sama zaradność zaś wzbudza więcej emocji pozytywnych, dając początek wznoszącej się spirali dobrego samopoczucia, pociągającej za sobą jeszcze większą zaradność oraz jeszcze lepsze samopoczucie. Podczas odczuwania pozytywnych emocji myślenie staje się twórcze i tolerancyjne, a działania śmiałe oraz odkrywcze, co jest warunkiem powodzeń szkolnych.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
80
Typ interakcji
Na żywo
Kod
1096
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Wymagana
Przedmiot
Kod
wyklad_9_077
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Anna Porczyńska-Ciszewska
Jednostka
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Rodzaj aktywności
English Title
Happy Children Learn Better. On the Role of Mental Well-Being in Children's Success at School.
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Raising happy children is one of the most important challenges faced by parents and teachers for many reasons. Happy children become better students and better workers, are more popular at school, are more persistent in their studies, learn faster, and are better at tasks that require mental effort. Positive emotions increase and develop a child's intellectual, physical and social resources, which he or she will use in the future throughout the educational process. Positive emotions stimulate a desire to explore the world, which in turn leads to greater resourcefulness; resourcefulness itself triggers more positive emotions, starting an upward spiral of well-being, leading to even greater resourcefulness and even greater well-being. When experiencing positive emotions, thinking becomes creative and tolerant, and actions become bold and innovative, which is a condition for success at school.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności