Spotkanie Beaty Klyty z Patrykiem Oczko, autorem pierwszej monografii naukowej, która dotyczy działalności Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Książka ma również duży potencjał popularyzatorski. Opowiada o fenomenie, z którym na przestrzeni kilkudziesięciu lat zetknęły się w Polsce miliony widzów – w SFR powstały najpopularniejsze produkcje rysunkowe PRL-u, a także ważne filmy artystyczne. Uzyskując atrakcyjną szatę graficzną (znaczną liczbę ilustracji w postaci filmowych kadrów, projektów postaci, scenografii i in.) może stać się pozycją o wysokim potencjale komercyjnym. Nie tylko dla dzieci. Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej 1947-2021 to publikacja o charakterze monograficznym prezentująca historię i dorobek tytułowej wytwórni. Stanowi rozbudowane przedstawienie kilku kluczowych, ściśle współistniejących wątków, przede wszystkim: rozwoju stylistyki bielskich filmów animowanych, rozwoju technik animacji i bazy produkcyjnej, zmienności podejmowanych w filmach tematów, zmienności recepcji odbiorców.
Beata Klyta's meeting with Patryk Oczko, author of the first scientific monograph on the activities of the Animated Film Studio in Bielsko-Biała. The book also has great popular science potential. It tells the story of a phenomenon that has been experienced by millions of viewers in Poland over the past few decades – the most popular cartoon productions of the Polish People's Republic, as well as important artistic films, were created in the SFR. By obtaining an attractive graphic design (a significant number of illustrations in the form of film frames, character designs, set designs, etc.), it can become a title with high commercial potential. “Nie tylko dla dzieci. Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej 1947-2021” is a monographic publication presenting the history and achievements of the eponymous studio. It is an extensive presentation of several key, closely coexisting threads, primarily: the development of the style of Bielsko animated films, the development of animation techniques and production base, the variability of the themes addressed in the films, and the variability of audience reception.