Prelekcja z elementami warsztatów, przeznaczona dla rodziców dzieci 5-, 6- i 7-letnich, będzie dotyczyła przygotowania rodziców do wspierania dziecka w procesie adaptacji do szkoły. Podkreślimy znaczenie samodzielności, umiejętności współdziałania w grupie oraz radzenia sobie z emocjami. Warsztaty pozwolą rodzicom na uzyskanie wiedzy na temat umiejętności, jakie powinno mieć dziecko rozpoczynające szkołę. Pokażą, na jakie ewentualne trudności mogą napotkać dzieci wchodzące w system szkolny. Rodzicom zostaną przedstawione sposoby reagowania na zachowania i reakcje dzieci w nowych sytuacjach. Wiedza ta pozwoli na zminimalizowanie ewentualnych problemów i błędnych reakcji ze strony dzieci, a także rodziców w sytuacjach związanych z podjęciem edukacji. Elementy warsztatowe odbędą się w formie burzy mózgów, dyskusji i pokazu przygotowanych ćwiczeń wspierających rozwój dziecka.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
15
Typ interakcji
Na żywo
Kod
1017
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Wymagana
Przedmiot
Kod
warsztaty_9_121
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Monika Kaczmarczyk, mgr Agnieszka Donat
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
mgr Izabela Liguzińska-Wołowiec
Rodzaj aktywności
English Title
At the Start of School – the Best Support from Parents
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The lecture with workshop elements, intended for parents of 5-, 6- and 7-year-old children, will focus on preparing parents to support their child in the process of adapting to school. We will emphasize the importance of independence, the ability to work in a group, and managing emotions. The workshops will allow parents to gain knowledge about the skills a child should have when starting school. They will show what possible difficulties children may encounter when entering the school system. Parents will be shown how to respond to children's behaviour and reactions in new situations. This knowledge will help minimise possible problems and erroneous reactions on the part of children and parents in situations related to starting education. The workshop elements will take the form of brainstorming, discussions and demonstrations of prepared exercises supporting child development.

Instytucja
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1
Język aktywności