Dlaczego publikacje popularnonaukowe często wiążą ADHD z posiadaniem „supermocy”? Czy dopamina i noradrenalina rzeczywiście odgrywają kluczową rolę w ujawnianiu objawów deficytu uwagi? Jak można ocenić twierdzenia, że ADHD to „modny” problem lub „trudność występująca wyłącznie u (niegrzecznych) dzieci”? Te powszechnie zadawane w debacie publicznej pytania zostaną skonfrontowane z odpowiedziami wynikającymi z empirycznych badań oraz praktycznych rozwiązań obecnych w obszarach, takich jak: psychologia, neuropsychologia, biochemia i psychofarmakologia. Uczestnicy wykładu dowiedzą się, dlaczego jedna wizyta u psychologa zazwyczaj nie wystarcza do postawienia rzetelnej diagnozy i wydania opinii, z jakimi innymi jednostkami diagnostycznymi może współwystępować ADHD, dlaczego metylofenidat nie jest dostępny w każdej aptece czy też co oznacza sformułowanie „wyglądać jak osoba z ADHD”. Zostaną omówione także rozwiązania obecne w przestrzeni publicznej, takie jak tworzenie stref wyciszenia.

Prowadzący
mgr Weronika Felicja Bandarzewska
Grupa docelowa
Język aktywności