W świecie, gdzie biznes często kieruje się zasadą maksymalizacji zysku, przedsiębiorstwa społeczne rysują inny obraz sukcesu gospodarczego – mierzonego nie tylko zyskiem finansowym, ale i wpływem na społeczeństwo. Działają one w różnych sektorach – od edukacji, przez ochronę środowiska, po wsparcie osób wykluczonych. Ich działalność pokazuje, że można prowadzić biznes inaczej – etycznie, z troską o dobro wspólne i planetę. Skupiają się na rozwiązaniu problemów ekologicznych i społecznych – od wspierania osób wykluczonych z rynku pracy, przez ochronę środowiska, po promowanie zdrowia i edukacji. Ich działalność przyczynia się do zmniejszenia nierówności społecznych i promuje zrównoważony rozwój, innowacyjność oraz aktywizację lokalnych społeczności. Odpowiemy na pytania, czym są przedsiębiorstwa społeczne i dlaczego zyskują na popularności, a także jakie wyzwania napotykają na swojej drodze. Zaprezentujemy przykłady, które pokazują, że zaangażowanie społeczne i biznes mogą iść w parze.

Prowadzący
dr hab. Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Aleksandra Swałek
Język aktywności