Trzecia edycja Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE przyniosła nam wiele sukcesów, spośród których warto wyróżnić „Złotą różę” – pierwszą nagrodę dla najlepszej akcji marketingowej wśród wydarzeń popularnonaukowych, która została wręczona podczas międzynarodowej konferencji EUPRIO (European Association of Communication Professionals in Higher Education).

Stowarzyszenie EUPRIO to największa europejska organizacja skupiająca osoby i jednostki zajmujące się na co dzień promocją i komunikacją medialną szkół wyższych, a także popularyzacją nauki. Należy do niego ponad 500 członków z ponad 20 krajów, którzy raz w roku spotykają się na konferencjach podsumowujących całoroczną współpracę. Jego celem jest podkreślenie, jak wielkie znaczenie dla rozwoju uczelni ma komunikacja z interesariuszami oraz dzielenie się najlepszymi praktykami i nowymi pomysłami z całego świata.

W 2019 roku konferencja EUPRIO odbyła się w Poznaniu – to właśnie wtedy Śląski Festiwal Nauki KATOWICE, zgłoszony przez Uniwersytet Śląski, zdobył uznanie i pierwsze miejsce w konkursie EUPRIO Awards 2019 na najlepsze inicjatywy komunikacyjno-marketingowe uczelni europejskich. Jury konkursowe oraz uczestnicy wydarzenia docenili zaangażowanie ŚFN w komunikację z odbiorcami i partnerami – poprzez nasze media społecznościowe angażujemy publiczność do uczestnictwa w naszych wydarzeniach oraz na bieżąco przekazujemy najważniejsze informacje czy rejestracje najciekawszych festiwalowych występów. Do otrzymania przez nas nagrody przyczyniła się również promocja ŚFN na szeroką skalę, obejmująca współpracę z dziennikarzami czy ogólnopolską kampanię reklamową w internecie, mediach i przestrzeni publicznej. 

Konkurs przebiegał dwuetapowo – najpierw zgłaszane przez uczelnie przedsięwzięcia weryfikowano pod kątem kreatywności, oryginalności oraz sukcesów, a następnie zakwalifikowane projekty zostały zaprezentowane podczas konferencji EUPRIO. Osoby uczestniczące w wydarzeniu mogły zobaczyć poster ŚFN autorstwa dr. Marka Głowackiego (ówczesny Wydział Artystyczny UŚ) oraz prezentację Festiwalu zawierającą m.in. filmowe podsumowania. „Złotą Różę” odebrał reprezentant Uniwersytetu Śląskiego – Giga Gogosashvili z Działu Współpracy z Zagranicą, z kolei przedstawiciele komitetu organizacyjnego ŚFN zostali poproszeni o przedstawienie wydarzenia na kolejnej konferencji EUPRIO.

Statuetka Złota Róża, obok laptop

Fot. materiały ŚFN KATOWICE

Plakat 3. ŚFN

Fot. materiały ŚFN KATOWICE

Edycja