„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Już Konfucjusz twierdził, że działanie jest najskuteczniejszą formą nauczania, bowiem każde dziecko przejawia naturalną ciekawość otaczającego świata, ale co ważniejsze – posiada naturalne intuicje poznawcze. Jeśli tylko damy dzieciom szansę na pracę nad matematycznymi zagadnieniami w odpowiedniej dla ich rozwoju atmosferze, używając ciekawych metod i narzędzi, nawiązując poznawanymi treściami do sytuacji spotykanych na co dzień – pomożemy im pogłębić i usystematyzować wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji w dziedzinie. W naszej szkole staramy się wcielać te zasady w życie. Bez pracy na konkretach nie można przeprowadzić efektywnego procesu przejścia u dzieci do myślenia operacyjnego i abstrakcyjnego. Żadna książka nie jest w stanie zastąpić doświadczeń w konkretnych sytuacjach. Pozwólmy dzieciom manipulować, myśleć i mylić się.
“Tell me, and I’ll forget. Show me, and I’ll remember. Let me do it, and I’ll understand.” It was Confucius who first claimed that doing something is the most effective form of learning. This is because every child has natural curiosity of the surrounding world, but even more importantly: natural cognitive intuitions. If only we give children an opportunity to work on mathematical issues in the atmosphere convenient for their development, using interesting methods and tools, relating the newly learnt content with everyday situations, we will help them deepen and systematise their knowledge and skills in the field of this education. At our school, we try to make these rules come alive. Without working on specific examples it is not possible to run an effective process of children’s transition to operational and abstract thinking. No book is capable of replacing experiences in specific situations. We should let children manipulate, think and be wrong.