Od czasu uruchomienia ChatGPT w listopadzie 2022 r. krajobraz edukacyjny się zmienił. Nauczyciele mają dostęp do narzędzi usprawniających planowanie i ocenianie lekcji, a uczniowie mogą korzystać z tych samych narzędzi, aby usprawnić swoją pracę i naukę. Jednak generatywna sztuczna inteligencja stworzyła także uczniom możliwości „gry w system”. W tej prezentacji omówione zostaną niektóre zalety i wady sztucznej inteligencji w edukacji, odnosząc się przy tym do kwestii etycznych. Na koniec zaprezentowane zostaną strategie wykorzystania sztucznej inteligencji przez nauczycieli i uczniów do wspierania krytycznego myślenia i poprawy ogólnego doświadczenia edukacyjnego. (Ten opis powstał przy pewnej pomocy Gemini.)
Since ChatGPT launched in November 2022, the educational landscape has changed. Teachers have access to tools that streamline lesson planning and assessment, while students can use these same tools to enhance their work and learning. However, generative AI has also created possibilities for students to “game the system.” This presentation will explore some advantages and drawbacks of AI in education, addressing ethical concerns along the way. Finally, it will offer some strategies for how teachers and students can use AI to foster critical thinking and improve the overall learning experience. (This description was created with some assistance from Gemini.)