Wykład skupia się na omówieniu kluczowych zagadnień związanych z badaniem e-sportu jako cały czas rozwijającego się fenomenu kulturowego, społecznego i ekonomicznego. Przedstawione zostaną trudności w definiowaniu e-sportu, wynikające z jego zmienności i wielości sposobów postrzegania go. Prowadzący krótko przybliży także zróżnicowane podejścia badawcze. Omówione zostaną główne kierunki badań, takie jak ekonomiczne modele funkcjonowania branży e-sportowej, psychologiczne aspekty zdrowia graczy, społeczności zawiązujące się wokół e-sportu czy technologiczne innowacje, które kształtują interakcje graczy z grami. Wykład podkreśli również interdyscyplinarny charakter badań nad e-sportem oraz metodologiczne wyzwania związane z badaniem tego zjawiska. Na zakończenie przedstawione zostaną przyszłe kierunki badań, m.in. te dotyczące: związku e-sportu z edukacją, roli sztucznej inteligencji oraz innych technologii przyszłości w rozwoju gier e-sportowych.

Prowadzący
dr hab. Piotr Siuda, prof. UKW
Grupa docelowa
Osobistość
Język aktywności