W świecie pieniądza
Pieniądz odgrywa istotną rolę w życiu każdego człowieka. Choć jego forma zmieniała się na przestrzeni wieków, to funkcje, które pełni w gospodarce są nadal takie same. Znaczenie pieniądza wykracza poza tradycyjne, ekonomiczne ujęcie. Jest bowiem czymś więcej niż tylko kategorią ekonomiczną i dla każdego z nas może być czymś innym. Dla jednych jest celem życia, dla innych środkiem do realizacji celów, dla niektórych może być nawet dziełem sztuki. Forma materialna pieniądza będzie głównym elementem stoiska pokazowego.
Od problemu do rozwiązania. Warsztaty kreatywnego rozwiązywania problemu
Masz świetny pomysł, ale nie wiesz, jak go rozwinąć? A może chcesz tworzyć innowacyjne rozwiązania, ale nie wiesz, od czego zacząć? Poznasz metodę Design Thinking, która pomoże Ci zamienić problemy w konkretne ich rozwiązania. Będziesz aktywnie pracować w grupie z innymi uczestnikami i przekonasz się, że eksperymentowanie jest kluczem do sukcesu.
Eksperymenty w rachunkowości. Co wpływa na decyzje księgowych
Czy księgowi są nieomylni? A może tylko tak nam się wydaje? Podczas naszego spotkania przyjrzymy się, jak cechy indywidualne, emocje, intuicje i codzienne warunki pracy wpływają na decyzje podejmowane w świecie liczb i bilansów. Czy automatyczne systemy księgowe eliminują błędy, czy tylko zmieniają ich naturę? Sprawdzimy, kiedy człowiek ufa maszynie, a kiedy... poprawia jej wyniki. Porozmawiamy o zachowaniach, które mogą prowadzić do błędów — lub wręcz oszustw — oraz o tym, jak drobne czynniki, takie jak nakład pracy czy istotność informacji, kształtują nasze wybory.
Warsztaty kohortowe z projektowania rozwiązań
W bibliotece najlepszych praktyk ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library) w wersji 4 projektowane stanowi jedną z niezbędnych praktyk współtworzenia wartości i współpracy z klientami. W projektowaniu bardzo ważną rolę odgrywają metodyka Design Thinking oraz zasady Lean i Kaizen. To wszystko będzie miało zastosowanie w trakcie warsztatów kohortowych z projektowania rozwiązań.
Czy w świecie biznesu mowa jest srebrem a milczenie złotem? Komunikacja przedsiębiorstw a oczekiwania społeczne
W dobie dynamicznych zmian społecznych i rosnącej świadomości społecznej sposób, w jaki przedsiębiorstwa komunikują się ze światem, nabiera kluczowego znaczenia. Czy o niewygodnych tematach lepiej mówić otwarcie, czy może zamieść sprawę pod dywan? Podczas warsztatów przeprowadzimy eksperyment badający wpływ różnych stylów komunikacji – od strategicznego milczenia po emocjonalne komunikaty – na postrzeganie firm przez społeczeństwo. Sprawdzimy, jak różne podejścia wpływają na oczekiwania i nastawienie odbiorców.
Centrum Ekonomii Zmian Klimatu
Co wiemy o zmianach klimatu? Czym są cele neutralności klimatycznej? Czy nasze codzienne wybory i działania pomagają czy raczej szkodzą osiąganiu tych celów? Czy wiemy, jak przygotować się na życie w warunkach zmian klimatu i czy wiemy, ile te zmiany będą nas kosztowały? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedź na naszym stanowisku. Nasz zespół postara się, aby w interaktywny, ciekawy i angażujący sposób pomóc wszystkim uczestnikom (bez względu na wiek) zrozumieć, w jaki sposób na zmiany klimatu patrzą ekonomiści. Wyjaśnimy, które miary i liczby nas interesują i dlaczego.
A co by było, gdyby Kopciuszek poszedł na bal w adidasach? Czyli co dobrego wynika z zadawania pytań i używania wyobraźni
Czy wiecie, czym zajmują się naukowcy? Obserwują świat, zbierają informacje, analizują, a potem piszą i publikują artykuły naukowe. Ale przede wszystkim zadają baaardzo dużo różnych pytań. Czasem, żeby znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, zadają pytania innym osobom (np. w ankietach), czasem uruchamiają wyobraźnię, a czasem robią jedno i drugie. Wtedy mówimy, że stosują eksperyment myślowy. Podczas naszych warsztatów zastanowimy się, jak i po co przeprowadza się eksperymenty w ekonomii. Stworzymy listę pytań, które powinni usłyszeć autorzy bajek, np.
Uważni na przekaz. Jak nie dać się złapać na kolorową dezinformację
Zielone opakowania, hasła o ekologii i emocjonalne slogany – czy zawsze kryje się za nimi prawdziwe zaangażowanie firm? W trakcie dynamicznych warsztatów będzie można odkryć, czym jest tzw. kolorowa dezinformacja, czyli greenwashing, pinkwashing i inne formy manipulacji wizerunkowej stosowane przez marki. Nauczysz się, jak rozpoznawać pozorne przekazy, analizować opakowania i zadawać właściwe pytania jako świadomy konsument. Dzięki ćwiczeniom w grupach przekonasz się, jak łatwo dać się złapać na chwytliwy marketing – i jak temu przeciwdziałać.
Współpraca i komunikacja. Kluczowe elementy udanego budowania zespołu
Celem warsztatów o charakterze interaktywnym jest rozwinięcie u uczestników umiejętności współpracy i komunikacji w zespole, a także zrozumienie, jak te elementy wpływają na efektywność oraz atmosferę w grupie. Uczestnicy nauczą się skutecznie dzielić się informacjami, rozwiązywać konflikty i budować zaufanie. Będą mieli okazję praktycznie zastosować zdobytą wiedzę poprzez wykorzystanie gry Koła Współpracy.
Klimatycznie i Statystycznie
Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami o przyczynach, skutkach oraz o sposobach łagodzenia zmian klimatu odwiedź nasze stoisko. Przedstawimy w liczbach jak prezentują się zmiany klimatyczne i środowiskowe w naszym regionie i kraju. <br>Czy wiesz, że:<br>- w ciągu roku liczba zakładów emitujących zanieczyszczenia do powietrza w Polsce zmalała o 20, a województwie śląskim o 4?<br>- 1,4% powierzchni województwa śląskiego stanowiły tereny zieleni?<br>- obszary prawnie chronione obejmowały 32,2 powierzchni Polski?<br>