„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Już Konfucjusz twierdził, że działanie jest najskuteczniejszą formą nauczania, bowiem każde dziecko przejawia naturalną ciekawość otaczającego świata, ale co ważniejsze – posiada naturalne intuicje poznawcze. Jeśli tylko damy dzieciom szansę na pracę nad matematycznymi zagadnieniami w odpowiedniej dla ich rozwoju atmosferze, używając ciekawych metod i narzędzi, nawiązując poznawanymi treściami do sytuacji spotykanych na co dzień – pomożemy im pogłębić i usystematyzować wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji w dziedzinie. W naszej szkole staramy się wcielać te zasady w życie. Bez pracy na konkretach nie można przeprowadzić efektywnego procesu przejścia u dzieci do myślenia operacyjnego i abstrakcyjnego. Żadna książka nie jest w stanie zastąpić doświadczeń w konkretnych sytuacjach. Pozwólmy dzieciom manipulować, myśleć i mylić się.

Prowadzący
mgr Ewa Mazur
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Anna Ciasnocha, mgr Magdalena Halamska - Pawełko, mgr Małgorzata Wołos