Kompozytor, teoretyk muzyki. Jego kompozycje były i są wykonywane przez najważniejsze zespoły w Polsce (m.in. Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, Chór Polskiego Radia w Krakowie, Chór Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” i inne).
W swoim dorobku ma ponad 140 kompozycji muzycznych, z czego większość była publicznie wykonywana lub emitowana na różnych polach eksploatacji mediów publicznych, prywatnych i internetu. Tworzy muzykę w różnych stylach i gatunkach muzycznych: muzykę chóralną, kameralną, symfoniczną, oratoryjno-kantatową, filmową i do gier wideo oraz medytacyjno-relaksacyjną.
W obszarze naukowym prowadził badania z zakresu zastosowania wirtualnych instrumentów jako substytutu dla instrumentarium akustycznego w tworzeniu ścieżek dźwiękowych w formach audiowizualnych oraz zastosowania sztucznej inteligencji w twórczości artystycznej. Jego artykuły naukowe zostały opublikowane w wydawnictwach międzynarodowych. Jest autorem haseł do „Leksykonu terminów medialnych”. W kręgu jego zainteresowań naukowo-artystycznych pozostają również tematy związane z realizacją nagrań, sound designem oraz muzyką tworzoną do form audiowizualnych.
Jego kompozycje zostały opublikowane w dziewięciu wydawnictwach płytowych, a płyta pt. „Réflexions” otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2023 w kategorii album roku muzyka współczesna (DUX Recordings Producers). Skomponował muzykę do 10 filmów (fabularnych, dokumentalnych i etiud), takich jak „Misja Wolnego”, „Ostatnie dni lata” czy „Taty nie ma”. Jest autorem kompozycji dla Sojuszu Uniwersytetów Europejskich Transform4Europe pt. „Anthem of the Transform4Europe”.
Zrzeszony w Związku Kompozytorów Polskich (ZKP) oraz Związku Autorów i Kompozytorów Scenicznych (ZAiKS). W obszarze dydaktyki zajmuje się aranżacją muzyczną z instrumentacją, muzyką filmową, sound production oraz dźwiękiem w utworach audiowizualnych. Jest autorem nowego, międzynarodowego kierunku studiów magisterskich Digital Creativity Art & Science z umowy grantowej Unii Europejskiej prestiżowego programu Erasmus Mundus Joint Master. Kierunek będzie realizowany w trzech zrzeszonych uniwersytetach sojuszu Transform4Europe: Université Jean Monnet w Saint-Étienne (Francja; I semestr), Universidade Catolica Portuguesa w Porto (Portugalia: II semestr) oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach i w Cieszynie (Polska; III semestr).
W latach 2022–2023 był prodziekanem ds. kształcenia i studentów w Szkole Filmowej im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego. Obecnie jest zatrudniony na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji, gdzie prowadzi zajęcia z osobami studiującymi zarówno na kierunkach muzycznych pod auspicjami Instytutu Sztuk Muzycznych, jak i na kierunkach prowadzonych w Szkole Filmowej im. K. Kieślowskiego (w tym na kierunku prowadzonym w języku angielskim).