Choć koopetycja stanowi paradoksalne zjawisko, to jednak często jest obserwowalne nie tylko wśród przedsiębiorstw, ale także coraz częściej w obszarze artystyczno-kulturalnym. Współwystępowanie relacji konkurencji i współpracy pozwala konkurencyjnym względem siebie podmiotom na osiągnięcie wspólnych celów przy jednoczesnym zachowaniu autonomii. Podczas naszego wykładu zgłębimy znaczenie tego ciekawego zjawiska, ukazując, jak instytucje kultury i sztuki – pozostając w konkurencyjnej relacji – mogą jednocześnie skutecznie i efektywnie współpracować. Omówimy korzyści płynące z koopetycji w kontekście instytucji kultury i sztuki na przykładzie polskich muzeów i teatrów. Ponadto przedstawimy praktyczne aspekty koopetycji, skupiając szczególną uwagę na obszarach współpracy z konkurentami, m.in. takich jak: organizacja wspólnych wydarzeń, programów edukacyjnych czy wspólna promocja eventów oraz przedsięwzięć artystyczno-kulturalnych. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata kultury i sztuki.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
138
Rejestracja
Wymagana
Przedmiot
Kod
wyklad_8_114
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
dr Dagmara Wójcik
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Patrycja Juszczyk
Jednostka
Wydział Zarządzania
Rodzaj aktywności
English Title
Coopetition – symphony or diaphonia? About dynamic confrontations in the world of cultural institutions
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Although coopetition is a paradoxical phenomenon, it is often observed not only among enterprises, but also increasingly in the artistic and cultural area. The coexistence of competition and cooperation relations allows competing entities to achieve common goals while maintaining autonomy. During our lecture, we will explore the meaning of this interesting phenomenon, showing how cultural and art institutions - while remaining in a competitive relationship - can cooperate effectively and efficiently at the same time. We will discuss the benefits of coopetition in the context of cultural and art institutions using the example of Polish museums and theatres. In addition, we will present practical aspects of coopetition, focusing particular attention on areas of cooperation with competitors, including: such as: organization of joint events, educational programs, or joint promotion of events and artistic and cultural ventures. We invite you to join us on a journey to the world of culture and art.

Instytucja
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język aktywności