Od 2016 roku związany z pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową Demagog, gdzie rozwijał swoje kompetencje jako wolontariusz, analityk, koordynator oraz specjalista ds. komunikacji i PR. Obecnie pełni funkcję członka zarządu oraz dyrektora Działu Komunikacji i PR. W ramach swojej pracy planuje i wdraża działania komunikacyjne oraz strategiczne mające na celu zwalczanie dezinformacji i skutecznego przekonywania do faktów. Odpowiada za budowanie wiarygodności marki oraz skuteczne nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z partnerami zewnętrznymi.
Jest również mentorem Akademii Fact-checkingu – projektu edukacyjnego Demagoga, w ramach którego od kilku lat prowadzi warsztaty dla seniorów, studentów, uczniów, firm, dziennikarzy oraz innych grup narażonych na dezinformację. Szkolenia, wykłady i warsztaty prowadzi zarówno w szkołach ponadgimnazjalnych, jak i na konferencjach poświęconych mediom i cyberbezpieczeństwu.
Doświadczenie w dziedzinie marketingu i komunikacji w sieci zdobywał także w agencji marketingowej oraz w dziale contentu i komunikacji lidera branży bukmacherskiej w Polsce. Studiował na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe z zakresu dziennikarstwa w sieci na Uniwersytecie SWPS.
Specjalizuje się w branży digital communication, regularnym dostarczaniu wartościowych i zweryfikowanych treści oraz zarządzaniu organizacją pozarządową działającą w branży mediów. Ma kilkuletnie doświadczenie w fact-checkingu, planowaniu strategicznym, webwritingu, copywritingu oraz marketingu internetowym. Koordynuje również działania zespołu oraz planuje i nadzoruje efektywny przebiegu komunikacji opartej na faktach.
Podczas 8. Śląskiego Festiwalu Nauki Katowice Marcel Kiełtyka wygłosi wykład „Twoje kliknięcie ma znaczenie – jak powstrzymać fake newsy i AI?” (poniedziałek 9 grudnia).