Kod
2

Rozmowa z Katarzyną Siuzdak i Katarzyną Grochowską

Rozmowa na Przystanku Nauka - z prof. Katarzyną Siuzdak (Science Mission) i dr inż. Katarzyną Grochowską - obie z Polskiej Akademii Nauk - po ich wykładzie "Wpływ udziału kotów na postępy w badaniach naukowych" (Sala Wielofunkcyjna - Rynek Idei Miasta Nauki: Scena Gramy w Zielone, godz. 14:00 - 14:30).<br>Każdy uczestnik festiwalu może włączyć się do rozmowy - zapytać, wypowiedzieć swoje zdanie i zacząć dyskusję albo po prostu przysłuchać się temu, o czym rozmawiają pozostali.

Prywatne misje planetarne miliarderów

Kosmos już nie należy tylko do NASA i państwowych agencji. Teraz na orbitę wchodzą… miliarderzy! Chcesz dowiedzieć się, dokąd chcą nas zabrać Musk, Bezos i Branson, dlaczego inwestują miliardy w rakiety i czy naprawdę zmienią przyszłość ludzkości? Odkryj, jak wyglądają te misje od środka, co w nich zachwyca, a co budzi największe emocje i kontrowersje. Wpadnij i zobacz, jak rodzi się nowy kosmiczny wyścig — szybszy, odważniejszy i bardziej nieprzewidywalny niż kiedykolwiek.

Rozmowa z grupą Cyber Sciences

Rozmowa na Przystanku Nauka - z przedstawicielami Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych CYBER SCIENCE, po warsztatach "Hackowanie urządzeń. Gdzie leży granica takich eksperymentów?" (Sale Konferencyjne - Strefa Warsztatów: Sala nr 12, 13:40 - 15:50).<br>Każdy uczestnik festiwalu może włączyć się do rozmowy - zapytać, wypowiedzieć swoje zdanie i zacząć dyskusję albo po prostu przysłuchać się temu, o czym rozmawiają pozostali.

Rozmowa z Arturem B. Chmielewskim (NASA)

Rozmowa na Przystanku Nauka - z dr Arturem B. Chmielewskim z Centrum NASA i Jet Propulsion Laboratory w Kalifornii, po jego wykładzie "Prywatne misje planetarne miliarderów", Hol Dolny MCK - Scena Doliny Rawy, godz. 15:00 - 15:30).<br>Każdy uczestnik festiwalu może włączyć się do rozmowy - zapytać, wypowiedzieć swoje zdanie i zacząć dyskusję albo po prostu przysłuchać się temu, o czym rozmawiają pozostali.

Rozmowa z Karolem Bojke (NASK)

Rozmowa na Przystanku Nauka - z Karolem Bojke (NASK - Computer Emergency Response Team Polska), po jego wykładzie "Człowiek - naj... ogniwo łańcucha (cyber)bezpieczeństwa",Sala Wielofunkcyjna - Rynek Idei Miasta Nauki: Scena Czułej Ekonomii, godz. 14:20 - 14:50).<br>Każdy uczestnik festiwalu może włączyć się do rozmowy - zapytać, wypowiedzieć swoje zdanie i zacząć dyskusję albo po prostu przysłuchać się temu, o czym rozmawiają pozostali.

Człowiek jako czujnik - jak nasze ciało staje się interfejsem technologii?

Jeszcze niedawno to my dotykaliśmy technologii, a dziś technologia dotyka nas. Smartfony, zegarki czy nawet słuchawki potrafią już odczytać puls, emocje, poziom stresu. Nasze ciało staje się źródłem danych, a technologia - tłumaczem ludzkich reakcji. Zobaczy, jak urządzenia ubieralne potrafią „czytać” ruch, głos czy spojrzenie, i jak zmienia to relację człowieka z maszyną. Czy chcemy, by technologia naprawdę rozumiała nasze emocje? A jeśli tak - czy nadal będziemy sobą?

Przenieś się w przyszłość z Teala Design

TEALA DESIGN x 9. Śląski Festiwal Nauki<br> Firma Teala Design z siedzibą w Międzyrzeczu Dolnym z ogromną przyjemnością zaangażowała się w organizację 9. Śląskiego Festiwalu Nauki. Wartości, które festiwal ma na celu promować, są nam szczególnie bliskie. Od początku istnienia firmy aktywnie angażujemy się w tworzenie i promocję zaawansowanych technicznie rozwiązań, będących jednocześnie odpowiedzią na coraz powszechniejszą potrzebę większej dbałości o środowisko naturalne.<br> Naszym znakiem rozpoznawczym są różnego rodzaju konstrukcje z kartonu.

Elektryczny ogar 200

Projekt zakłada innowacyjne przekształcenie klasycznego motoroweru Romet Ogar 200 z silnikiem dwusuwowym na napęd elektryczny, łącząc tradycję polskiej motoryzacji z nowoczesną technologią. Celem jest pokazanie, że stare pojazdy mogą zyskać drugie życie w duchu ekologii i zrównoważonego rozwoju. W ramach projektu oryginalny silnik spalinowy zostanie zastąpiony silnikiem elektrycznym bezszczotkowym (BLDC), zasilanym z akumulatora, co pozwoli znacznie zmniejszyć emisję hałasu i całkowicie wyeliminować spaliny.