Metoda projektowania oparta na design thinking zyskuje coraz większe znaczenie w projektowaniu innowacji społecznych. W ramach wykładu omówimy jedną z kluczowych faz, jaką jest empatyzacja. Empatyzacja to proces głębokiego zrozumienia i współodczuwania potrzeb, wyzwań oraz doświadczeń osób, których dotyczy dany problem społeczny. Projektanci innowacji starają się wejść w buty użytkowników, aby zrozumieć, jakie są ich rzeczywiste potrzeby, pragnienia oraz wyzwania. Aby przybliżyć słuchaczom rolę empatyzacji w tworzeniu innowacji społecznych, omówimy przypadek projektowania innowacji społecznej pt. „Kompleksowy system wsparcia podróży komunikacją publiczną osób niewidomych i niedowidzących” w ramach projektu realizowanego w inkubatorze Śląska Przestrzeń Innowacji, na wyzwanie zgłoszone przez Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku.
The design method based on Design Thinking is becoming increasingly important in designing social innovations. As part of the lecture, we would like to discuss one of the key phases, which is empathisation. Empathisation is the process of deep understanding and compassion for the needs, challenges, and experiences of people affected by a given social problem. Innovation designers try to put themselves in the shoes of users to understand what their real needs, desires and challenges are. To familiarise students with the role of empathization in creating social innovations, we will discuss the case of designing a social innovation entitled: "A comprehensive system for supporting travel by public transport for blind and visually impaired people" as part of a project implemented in the Silesian Innovation Space incubator, in response to a challenge submitted by the Public Transport Authority in Rybnik.