Kod
40

Making your school a health-promoting school: how to make it work (better) – in the digital age

[ACTIVITY IN ENGLISH] According to the World Health Organisation (WHO) and UNESCO, every school in the world should be a health-promoting school. In Poland, the Health Promoting School initiative is a well-established programme, many schools are involved. Maybe you are too. Health and education are closely linked, healthy children learn better, healthy teachers work better. Completing education leads to longer, healthier years later in life.

Jak zatrzymać uwagę widza? Rozmowa o współczesnym kinie historycznym

Współczesne kino historyczne stawia przed twórcami wiele wyzwań na poziomie realizacyjnym, ekonomicznym, a także etycznym – szczególnie kiedy film lub serial dotyka zdarzeń, których bohaterowie i świadkowie są nadal obecni. Do tych oczekiwań dochodzi również potrzeba zainteresowania historią odbiorcy na tyle, aby samemu chciał poznać fakty i okoliczności zdarzeń. Czy i na ile jest to możliwe? O tym, jak powstaje współczesne kino historyczne i jak udaje się nim zainteresować młodego widza, porozmawiamy z jego twórcami: Anną Kępińską – producentką seriali Wielka woda i Heweliusz, dr. hab.

Czy jutro pójdziemy do kina?

W 130. rocznicę istnienia kina chcemy porozmawiać o tym, jak bardzo ewoluowało ono na przestrzeni dekad. Odpowiadając na zmieniające się potrzeby widzów, ekran kinowy staje się przestrzenią epicką z rozmachem w podejściu do tematów i metrażu, podczas kiedy film codzienny coraz częściej zostaje zredukowany do rolek, zwiastunów, reklam i samotnego obcowania z ekranem. Jak w tym świecie odnajduje się kino jako miejsce? Zapytamy o to trójkę ekspertów: dr Urszulę Biel – znawczynię historii śląskich kin, kierowniczkę kina; prof. dr. hab. Andrzeja Gwoździa – badacza mediów, historii kina; dr.