„Wspólne lekcje” to innowacyjny projekt edukacyjno-społeczny, który łączy świat licealistów z dziećmi wychowującymi się w rodzinach zastępczych. Licealiści z I LO w Mysłowicach stają się mentorami i towarzyszami w nauce młodszych uczestników, wspierając ich w edukacji, rozwoju emocjonalnym i budowaniu poczucia sprawczości. Projekt powstał we współpracy z MOPS Mysłowice – Działem Pieczy Zastępczej, co czyni go przykładem realnej kooperacji między szkołą a instytucjami lokalnymi. To wyjątkowe przedsięwzięcie w naszym mieście/regionie, w którym licealiści stają się nauczycielami-rówieśnikami, a pomoc edukacyjna staje się przestrzenią budowania więzi, empatii i społecznego zaangażowania. Projekt wykorzystuje model mentoringu rówieśniczego w połączeniu z pracą z dziećmi z pieczy zastępczej – to nowatorskie połączenie edukacji formalnej i społecznej, rzadko stosowane w praktyce szkolnej. Oparty jest na partnerskiej relacji między uczniami, a nie tradycyjnym schemacie nauczyciel–uczeń.

Rejestracja
Nie wymagana
Przedmiot
Kod
inne_9_339
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
Angelika Lelek
Jednostka
Biuro Kandydata i Absolwenta
Rodzaj aktywności
English Title
Shared Lessons
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

“Shared Lessons” is an innovative educational and social project that connects the worlds of high school students with children growing up in foster families. High school students from the 1st Secondary School in Mysłowice become mentors and learning companions for younger participants, supporting them in their education, emotional development and building a sense of agency. The project was created in cooperation with MOPS Mysłowice – Foster Care Department, which makes it an example of real cooperation between the school and local institutions. This is a unique initiative in our city/region, where high school students become peer teachers, and educational support becomes a space for building bonds, empathy, and social engagement. The project uses a peer mentoring model combined with work with children from foster care – an innovative combination of formal and social education, rarely used in school practice. It is based on a partnership relationship between students, not the traditional "teacher-student" model. W cen

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach