Metoda Dobrego Startu jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Założeniem Metod Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo- kinestetycznych i motorycznych oraz ich współdziałania, czyli integracji percepcyjno-motorycznej. Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji oraz orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, wspieranie sfery emocjonalno-społecznej oraz motywacyjnej, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne – w przypadku dzieci z grupy ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym. Wyrównanie dysharmonii rozwojowych u dzieci skutecznie zapobiega powstaniu niepowodzeń szkolnych lub je minimalizuje. Prosimy, aby dzieciom podczas warsztatów towarzyszyli rodzice.
Prowadzący
mgr Izabela Liguzińska-Wołowiec
Przedmiot
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Agnieszka Donat, mgr Monika Kaczmarczyk
Język aktywności