Wykład ten bada związek między grami wideo a sztuczną inteligencją (AI), podkreślając znaczącą rolę, jaką gry odegrały w rozwoju badań i zastosowań AI. Gry wideo ułatwiły rozwój wyrafinowanych algorytmów poprzez złożone symulacje i podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym, obejmujących takie obszary, jak znajdowanie ścieżki, generowanie procedur i uczenie się przez wzmacnianie. Podkreślone zostaną kluczowe kamienie milowe, takie jak wykorzystywanie gier takich jak StarCraft II do kwestionowania i udoskonalania strategicznych możliwości sztucznej inteligencji. Wykład bada także podwójną funkcję sztucznej inteligencji w grach – zarówno jako twórcy, jak i uczestnika – kształtując wciągające światy i poprawiając doświadczenia graczy poprzez inteligentne postacie niezależne. Uwzględnione zostaną zarówno możliwości, jak i zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją w grach. Celem jest przedstawienie wglądu w to, jak zabawna sfera gier przyczyniła się do znaczących postępów w sztucznej inteligencji, jednocześnie badając przyszły potencjał obu dziedzin.
Prowadzący
dr hab. Piotr Siuda, prof. UKW
Przedmiot
Grupa docelowa
Osobistość
Język aktywności