Jakie są kompetencje przyszłości, które powinniśmy posiąść, by nie czuć się zagrożeni na rynku pracy? Jak AI wpływa na nasze myślenie i zmienia nasze zdolności kognitywne? Wreszcie jakie powinny być szkoła i uniwersytet doby AI? A może sztuczna inteligencja sprawi, że instytucje te nie będą już potrzebne? Z całą pewnością przed edukacją stoją dziś nowe wyzwania, a być może i konieczność poważnych zmian systemowych. W takich sytuacjach testuje się różne modele, szuka nowych rozwiązań, autorskich pomysłów na twórcze wykorzystanie nowych technologii w procesie edukacyjnym. Skoro badania naukowe stawiają na innowacyjność i interdyscyplinarność, być może i edukacja powinna pójść tą drogą? A może jej rolą jest podtrzymywanie i ochrona tradycyjnych wzorców kulturowych? Może to instytucje kultury, centra badawcze i laboratoria technologiczne powinny przejąć częściowo rolę szkoły i uniwersytetu? Badacze i znawcy problematyki edukacji z różnych krajów zastanowią się nad tymi wyzwaniami, proponując swoje badania i dobre praktyki w tym zakresie.

Prowadzący
dr hab. Anna Maj, prof. UŚ
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
prof. Derrick de Kerckhove, dr Karol Piekarski, prof. dr hab. Jacek Pyżalski, prof. Horst Hoertner , prof. Wolfgang Muench
Język aktywności