Akademik, nauczyciel i manager, autor 88 publikacji naukowych, w tym trzech monografii naukowych, cytowanych łącznie ponad 700 razy (wg Google Scholar). Jego indeks H (wg Google Scholar) wynosi 19. Brał udział w 26 projektach badawczo-rozwojowych, w tym 24 z NCBiR, pięciu jako kierownik projektu, czterech jako kierownik projektu w ramach jednostki, oraz w ponad 30 konferencjach i sympozjach o charakterze krajowym lub międzynarodowym.

Jest również ekspertem RPO WSL/POIR, członkiem Steering Committee of the GameINN Sector Program oraz członkiem Towarzystwa Przetwarzania Obrazu. W wyniku jego dotychczasowej pracy i współpracy z przemysłem powstały 32 roszczenia praw własności intelektualnej (sześć udzielonych patentów, osiem zgłoszeń patentowych, 18 praw z rejestracji wzorów przemysłowych).

Za osiągnięcia naukowe i organizacyjne został uhonorowany w ostatnich latach ponad 10 nagrodami od instytucji krajowych i międzynarodowych. Jest specjalistą w dziedzinie wizji komputerowej, rzeczywistości wirtualnej, narzędzi sztucznej inteligencji, produkcji komputerów, baz danych i systemów sensorycznych. Od 2008 roku zajmuje stanowiska kierownicze w firmach prywatnych. Przez osiem lat był CEO VRTechnology – firmy rozwijającej algorytmy w dziedzinie analizy danych i komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w zakresie technologii rzeczywistości wirtualnej oraz profesjonalnych systemów symulacyjnych i szkoleniowych. Obecnie zajmuje stanowisko koordynatora NATO DEEP eAcademy VR i uczestniczy w tworzeniu globalnej inicjatywy mającej na celu standaryzację wykorzystania nowych technologii w edukacji – GETES.

W 2024 został odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej i certyfikatem uznania za wyjątkowy wkład w pomyślną realizację „Programu certyfikacji e-Instruktorów” przez zastępcę sekretarza generalnego NATO ds. operacji Toma Goffusa.

Edycja
6. ŚFN [ grudzień 2022 ]
Kod
380