W dzisiejszych czasach stoimy przed problemem zachowania dziedzictwa elektronicznej rozrywki. Nie mamy już szansy zagrać w wiele spośród produkcji powstałych lata temu. Inne tytuły przez brak wsparcia pozostają dla graczy martwe. Pojawiają się w ostatnich latach liczne sequele, remake’i czy rebooty, ale jak ocenić te działania w kontekście zachowania dziedzictwa w formie oryginałów tych gier? Dlaczego wydaje się, że samym producentom nie zależy na historii gier? Czy jest w ogóle sens grać w stare gry?

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
184
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Kod
wyklad_8_231
Grupa docelowa
Osobistości
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Bartłomiej Kluska
Jednostka
Centrum Komunikacji Medialnej
Rodzaj aktywności
English Title
How video games die. The problem of preserving the heritage of electronic entertainment
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Nowadays, we are faced with the problem of preserving the legacy of electronic entertainment. We no longer have a chance to play many of the productions created years ago. Other titles remain dead to players due to lack of support. Numerous sequels, remakes and reboots have appeared in recent years, but how to evaluate these activities in the context of preserving the legacy of the original games? Why does it seem that the producers themselves don't care about the history of the games? Is there any point in playing old games at all?

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności