Celem Matematyki w obiektywie jest budowanie wspólnej płaszczyzny pomiędzy nauką (matematyką) a sztuką fotografii, wspomaganie edukacji matematycznej, myślenia matematycznego, popularyzowanie wiedzy i kultury matematycznej. Konkurs jest bezpłatny i powszechny. Startują w nim: dzieci, młodzież szkolna, studenci, dorośli i emeryci. Przypisują oni własnym fotografiom nazwy związane z matematyką. Nadanie tytułu czyni obraz bardziej rzeczywistym i zrozumiałym. Poznawcze kierunkowanie postrzegania świata ma duże znaczenie społeczne: wspomaga proces nauczania-uczenia się matematyki, wzbogaca wyobraźnię i twórczość, a także popularyzuje wiedzę i elementy kultury matematycznej. Podczas 16 lat konkurs rozwinął się z przedsięwzięcia lokalnego na projekt o zasięgu światowym. W jego archiwum zgromadzono ponad 170 tys. prac. Badania eksperymentalne potwierdziły pozytywny wpływ Fotoedukacji na wszystkie składniki kultury matematycznej uczniów.

Rejestracja
Nie wymagana
Kod
wystawa_9_125
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr hab. Małgorzata Makiewicz
Rodzaj aktywności
English Title
Mathematics through the Lens
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The aim of “Mathematics through the Lens” is to build common ground between science (mathematics) and the art of photography, to support mathematical education, mathematical thinking, and to popularise mathematical knowledge and culture. The competition is free and open to the public. Participants include: children, schoolchildren, students, adults and retirees. They assign mathematically related names to their own photographs. Giving a title makes the image more real and understandable. Cognitive orientation of the perception of the world has great social importance: it supports the process of teaching and learning mathematics, enriches imagination and creativity, and popularises knowledge and elements of mathematical culture. Over the course of 16 years, the competition has grown from a local event into a global project. His archives contain over 170,000 works. Experimental studies have confirmed the positive impact of Photo Education on all components of students' mathematical culture.

Instytucja
Uniwersytet Szczeciński