Kod
6

Jestem O!Sobą

Projekt ma charakter cykliczny, a jego realizacja potrwa trzy dni. Wszystkie aktywności zaprojektowano jako formy interakcji, dla których przestrzenią jest stół – miejsce, które łączy, pozwala na spotkanie twarz w twarz i wspólne działanie.

Gry wideo i rzeczywistość wirtualna: poznaj — twórz — doświadczaj.

Przyjdź • Zobacz • Doświadczaj • Twórz <br>Wejdź do gry na kolejnych poziomach zaangażowania. Poznaj najnowsze technologie tworzenia gier. Zanurz się w wirtualnej rzeczywistości (VR). Poszerz doznania wizualne dzięki rzeczywistość rozszerzonej (AR) i holografii. Wpraw w ruch modele 3D dzięki systemowi animacji Motion Capture. Kreuj własne, digitalne światy dzięki tabletom graficznym. Wypróbuj interaktywną aplikacje dr. Justyny Stefańczyk, eksperymentalne gry artystyczne mgr. Roberta Lipki oraz audialną grę mgr.inż. Pauliny Bielesz.<br><br><br><br>

RoboMalowanie, czyli kodowanie kolorami i maszyny rysujące

Podejmiemy kreatywne i programistyczne wyzwania z robotami edukacyjnymi, które wykorzystuje się w szkołach. Co powstanie, gdy połączymy sztukę z robotyką? Małe roboty edukacyjne wykonują komendy osoby programującej - roboty nie lubią niedopowiedzeń i braku konkretnych poleceń. Chcemy jednak, aby technologia była dla nas narzędziem do realizacji naszych pomysłów, więc tym razem pobawmy się sztuką: zobaczmy, jak roboty radzą sobie z rysowaniem. Spróbujemy malowania abstrakcyjnego obrazu za pomocą poleceń ruchu dla robotów z umocowanym mazakiem.

Tu i teraz obraz naraz!

Malowanie na żywo - od szkicu przygotowawczego do całkowitego ukończenia obrazu. Podczas trwania Festiwalu powstanie obraz olejny na płótnie. Powstawanie obrazu będzie można obserwować, zadawać pytanie malarzowi a nawet przeszkadzać mu w trakcie pracy nieistotnymi dla procesu twórczego pytaniami.

Do sztuki przez dotyk

Warsztaty pozwolą doświadczyć sztuki zmysłem dotyku i zrozumieć, jak tworzą i odbierają świat osoby niewidome. Uczestnicy zapoznają się z pracami Izabeli Jasińskiej – wykonanymi zarówno podczas warsztatów, jak i po nich – z których część będzie dostępna wyłącznie do „oglądania dłońmi”. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie do pisma Braille’a – uczestnicy nauczą się pisać na tabliczkach brajlowskich, spróbują maszynowego pisania oraz wykonają proste graficzne formy w tym systemie.

Mały artysta, wielkie emocje

Warsztaty arteterapeutyczne dla dzieci w wieku 6–12 lat, które poprzez sztukę uczą się rozpoznawać, nazywać i wyrażać swoje emocje. W bezpiecznej i twórczej atmosferze uczestnicy poznają różne sposoby radzenia sobie z uczuciami, rozwijają empatię oraz budują pewność siebie. Zajęcia łączą elementy plastyki, zabawy i rozmowy, wspierając rozwój emocjonalny i społeczny dzieci w naturalny, przyjazny sposób.

Bajkowa szkoła przyrody

Zapraszamy na spotkanie z przygodą! Każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie. Pozna postacie bajkowe, eksperymenty wykonywane w wielu bajkach, zainspiruje się byciem odkrywcą, naukowcem, twórcą. Będzie to połączenie aktywności naukowych z artystycznymi i nauka przez zabawę.

Warsztaty kohortowe z projektowania rozwiązań

W bibliotece najlepszych praktyk ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library) w wersji 4 projektowane stanowi jedną z niezbędnych praktyk współtworzenia wartości i współpracy z klientami. W projektowaniu bardzo ważną rolę odgrywają metodyka Design Thinking oraz zasady Lean i Kaizen. To wszystko będzie miało zastosowanie w trakcie warsztatów kohortowych z projektowania rozwiązań.

Botaniczna karuzela

Na naszej karuzeli gwarantujemy przyrodniczy zawrót głowy w pięciu krokach! Uczestnicy będą mogli puścić wodze wyobraźni w plastyce dzikiego botanika – tworząc botaniczne kompozycje z suszu roślinnego, roślinne odciski i pocztówki inspirowane naturą. W zielonym laboratorium sprawdzimy, jak piją rośliny, odkryjemy, czy liście naprawdę są zielone, wykonamy ekologiczne mydełka oraz poznamy sekrety niewidzialnego atramentu. Nie zabraknie aromatycznych wrażeń w świecie nasion i ziół – uczestnicy przygotują koperty z nasionami, poznają właściwości ziół i ich nazwy w gwarze śląskiej.

Od światła do obrazu

Czym jest światło? Jak widzi pszczoła? Co łączy Hieronima Boscha z geologią? Wejdź z nami do świata eksperymentu, w którym fizyka spotyka się z metafizyką. Wystarczy, że wykonasz trzy kroki... I Pudełko światła: W pierwszej części eksperymentu zajrzysz do zagadkowego pudła, który odsłoni przed Tobą tajemnicę rozszczepionego światła. Dowiesz się, czym jest barwa i w jaki sposób kolor wpływa na ludzką psychikę. II Zwierzęcy graniastosłup: W drugiej części wejdziesz do tajemniczej kapsuły.