Obecnie, przeszło trzy dekady od ogłoszenia tzw. „zwrotu wizualnego” i dominacji wizualnej kultury, za oczywistość przyjmuje się, że obraz/fotografia jest ważnym narzędziem tworzenia znaczeń, wyobrażeń i wiedzy o rzeczywistości społecznej. Dotyczy to także procesów migracyjnych, które, przez wielu badaczy społecznych, opisywane są jako jeden z najpotężniejszych czynników zmian społecznych. Wizualne reprezentacje migrantów w postaci „fotografii migracyjnej” tworzone są od końca XIX wieku i w zasadzie od samego początku wpływają na kształtowanie społecznego wizerunku migrantów oraz na produkcję i dystrybucję wiedzy na temat migracji. Jakie są to „wyobrażenia”? Jak się kształtowały? Jakich informacji dostarcza migracyjna fotografia? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w trakcie spotkania, odwołując się do badań jakie przeprowadziłam w ramach stypendium Fundacji Fulbrighta.
w trakcie ustalania