Czy pojęcie „gra wideo” jest wciąż adekwatne dla tego medium? Kto opowiada w nim historię – twórca czy gracz? W jaki sposób można snuć opowieść? Prześledzimy ewolucję elektronicznej rozgrywki, od ping-ponga na ekranie po medium narracyjne, a także zastanowimy się nad tym, czy mamy do czynienia ze sztuką czy przemysłem. Przyjrzymy się temu, jak gry wypadają w porównaniu z innymi mediami (adaptacje, inspiracje, multiwersa) oraz temu, jak może wyglądać przyszłość gier wideo w kontekście stale rozwijanej sztucznej inteligencji.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
183
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Kod
wyklad_8_230
Grupa docelowa
Osobistości
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Bartłomiej Kluska
Jednostka
Centrum Komunikacji Medialnej
Rodzaj aktywności
English Title
Video game as a mature medium
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

Is the term "video game" still appropriate for this medium? Who tells the story in it – the creator or the player? How can you tell a story? We will trace the evolution of electronic gameplay from ping-pong on the screen to a narrative medium, and we will also consider whether we are dealing with art or industry. We will look at how games compare to other media (adaptations, inspirations, multiverse) and what the future of video games may look like in the context of constantly developing artificial intelligence.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności