The presentation focuses on the image-text relation in language education. Through comics, games, cartoons and visual narratives, visual linguistics links the gap between images and words, making learning a more engaging and multisensory experience. As the interplay of visual and verbal elements, songs foster intercultural competence and support the development of receptive skills, pronunciation and vocabulary acquisition. A few examples are Donald Duck Had a Farm, Hakuna Matata, Let It Go for children, and My Heart Will Go On, Take My Breath Away, and I Will Always Love You for adults. Visual linguistics with iconic figures like Donald Duck initiates educational experiments in a language classroom.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
1169
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Przedmiot
Kod
wyklad_9_120
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Maria Stec
Jednostka
SPNJO, Szkoła Doktorska
Rodzaj aktywności
Typ interakcji
Na żywo
Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności