The presentation focuses on the image-text relation in language education. Through comics, games, cartoons and visual narratives, visual linguistics links the gap between images and words, making learning a more engaging and multisensory experience. As the interplay of visual and verbal elements, songs foster intercultural competence and support the development of receptive skills, pronunciation and vocabulary acquisition. A few examples are Donald Duck Had a Farm, Hakuna Matata, Let It Go for children, and My Heart Will Go On, Take My Breath Away, and I Will Always Love You for adults. Visual linguistics with iconic figures like Donald Duck initiates educational experiments in a language classroom.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
30
Typ interakcji
Na żywo
Kod
1169
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Przedmiot
Kod
wyklad_9_120
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Maria Stec
Jednostka
SPNJO, Szkoła Doktorska
Rodzaj aktywności
English Title
[LECTURE IN ENGLISH] Visual linguistics in learning languages. Can Donald Duck be an old man?
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The presentation focuses on the image-text relation in language education. Through comics, games, cartoons and visual narratives, visual linguistics links the gap between images and words, making learning a more engaging and multisensory experience. As the interplay of visual and verbal elements, songs foster intercultural competence and support the development of receptive skills, pronunciation and vocabulary acquisition. A few examples are Donald Duck Had a Farm, Hakuna Matata, Let It Go for children, and My Heart Will Go On, Take My Breath Away, and I Will Always Love You for adults. Visual linguistics with iconic figures like Donald Duck initiates educational experiments in a language classroom. Lingwistyka wizualna w nauce języków. Czy Kaczor Donald może być starcem? Prezentacja skupia się na relacji obraz-tekst w edukacji językowej. Za pomocą komiksów, gier, kreskówek i narracji wizualnych lingwistyka wizualna łączy obrazy i słowa, sprawiając, że nauka staje się bardziej angażującym i wieloczuciowym doświadczeniem. Piosenki, dzięki wzajemnemu oddziaływaniu elementów wizualnych i werbalnych, rozwijają kompetencje międzykulturowe i wspomagają rozwój umiejętności receptywnych, wymowy i nabywania słownictwa. Przykładami są: “Kaczor Donald farmę miał”, “Hakuna Matata”, “Mam nadzieję, że się uda” dla dzieci oraz “My Heart Will Go On”, “Take My Breath Away” i “I Will Always Love You” dla dorosłych. Lingwistyka wizualna z wykorzystaniem ikonicznych postaci, takich jak Kaczor Donald, inicjuje eksperymenty edukacyjne w klasach językowych.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności