Wykład skupia się na omówieniu kluczowych zagadnień związanych z badaniem e-sportu jako cały czas rozwijającego się fenomenu kulturowego, społecznego i ekonomicznego. Przedstawione zostaną trudności w definiowaniu e-sportu, wynikające z jego zmienności i wielości sposobów postrzegania go. Prowadzący krótko przybliży także zróżnicowane podejścia badawcze. Omówione zostaną główne kierunki badań, takie jak ekonomiczne modele funkcjonowania branży e-sportowej, psychologiczne aspekty zdrowia graczy, społeczności zawiązujące się wokół e-sportu czy technologiczne innowacje, które kształtują interakcje graczy z grami. Wykład podkreśli również interdyscyplinarny charakter badań nad e-sportem oraz metodologiczne wyzwania związane z badaniem tego zjawiska. Na zakończenie przedstawione zostaną przyszłe kierunki badań, m.in. te dotyczące: związku e-sportu z edukacją, roli sztucznej inteligencji oraz innych technologii przyszłości w rozwoju gier e-sportowych.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
344
Dostępność miejsc
Miejsca dostępne
Rejestracja
Nie wymagana
Kod
wyklad_8_340
Grupa docelowa
Osobistości
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr hab. Piotr Siuda, prof. UKW
Jednostka
Centrum Komunikacji Medialnej
Rodzaj aktywności
English Title
Esports – basic areas of research
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The lecture focuses on discussing key issues related to the study of esports as a constantly developing cultural, social and economic phenomenon. Difficulties in defining esports will be presented, resulting from its variability and multiple ways of looking at it. The presenter will also briefly present various research approaches. The main directions of research will be discussed, such as economic models of the functioning of the esports industry, psychological aspects of players' health, communities forming around esports and technological innovations that shape players' interactions with games. The lecture will also highlight the interdisciplinary nature of esports research and the methodological challenges associated with researching this phenomenon. Finally, future research directions will be presented, including those regarding the relationship between esports and education, the role of artificial intelligence and other future technologies in the development of esports games.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności