Gracz od 30 lat, programista gier od 2010 roku. Zapalony fan serii Metal Gear Solid i Devil May Cry, od lat spełnia dziecięce marzenia jako game developer.
Współpracował z kilkunastoma firmami w kraju i za granicą. Współtworzył takie gry jak Gord, The Thaumaturge, Röki czy God's Trigger. Poza tworzeniem gier uwielbia o nich rozmawiać, stąd też prowadzi serwis Okiem Deva, gdzie prezentuje swoją perspektywę na branżę elektronicznej rozrywki.
Działalność Grzegorza Wątroby można śledzić na jego stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych – na Facebooku (fanpage Okiem Deva i profil Grzegorz Wątroba), Instagramie (okiemdeva i gamedevgrzesiek), LinkedInie oraz X (OkiemDeva i GameDevGrzesiek).
Podczas 8. Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE w strefie gamingu Grzegorz Wątroba wygłosi cztery prelekcje:
● „Komunikacja w środowisku kreatywnym”
Branża gier wideo – jak każde inne środowisko kreatywne – ma swoje wyzwania. Z jednej strony motywują nas wena i pęd twórczy, z drugiej ograniczają terminy, formalności i pieniądze. Na domiar złego ludzie o zupełnie różnych kompetencjach i historiach muszą zsynchronizować swoją pracę i po prostu się dogadać.
Jak komunikować się zatem w takim kreatywnym tyglu? Grzegorz Wątroba opowie o tym z perspektywy kilkunastu lat doświadczeń w gamingu.
● „Jak naprawdę wygląda proces tworzenia gier?”
Alpha, beta, vertical slice, wersja gold – wszystkie te hasła non stop przewijają się w doniesieniach o grach. Co tak naprawdę oznaczają? Kiedy możemy uznać, że gra jest w zasadzie gotowa? Jak wygląda proces, w którym z początkowego pomysłu gra trafia do naszych komputerów i konsol?
Grzegorz Wątroba zaprasza do wspólnej podróży, jaką jest proces tworzenia gier – od pierwszej idei na papierze po tonę mikrotransakcji po premierze.
● „W jaki sposób zbudować swoją karierę wokół gier?”
„Zajmij się czymś poważnym!” – to hasło Grzegorz Wątroba słyszał, od kiedy tylko chciał zacząć tworzyć gry. Dzisiaj żyjemy jednak w zupełnie innej rzeczywistości, w której możemy o grach pisać i opowiadać, analizować je naukowo, tworzyć o nich treści w internecie i ostatecznie – tworzyć je.
Game developer przedstawi co najmniej kilka sposobów na to, jak dzisiaj nie tylko przekuć pasję do gier w hobby czy zajęcie, w ramach którego można sobie dorobić, ale wręcz zbudować karierę pozwalającą godnie żyć z gier.
● „Grzechy optymalizacji gier Okiem Deva”
Przykrą codziennością współczesnych gier jest fakt, że w momencie premiery są w stanie ledwo grywalnym – zmorą graczy są urywane animacje, problemy z responsywnością i wątpliwa przyjemność z grania, o ile nie posiada się sprzętu z najwyższej półki. Brak odpowiedniej optymalizacji w grach jest branżową epidemią, która ma niestety wiele złożonych przyczyn. Przyjrzymy się więc, jakie czynniki najbardziej wpływają na taki stan rzeczy, kto za nie odpowiada i co można z tym zrobić.