Metoda Dobrego Startu jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Założeniem Metod Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo- kinestetycznych i motorycznych oraz ich współdziałania, czyli integracji percepcyjno-motorycznej. Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji oraz orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, wspieranie sfery emocjonalno-społecznej oraz motywacyjnej, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne – w przypadku dzieci z grupy ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym. Wyrównanie dysharmonii rozwojowych u dzieci skutecznie zapobiega powstaniu niepowodzeń szkolnych lub je minimalizuje. Prosimy, aby dzieciom podczas warsztatów towarzyszyli rodzice.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
10
Typ interakcji
Na żywo
Kod
361
Dostępność miejsc
Brak miejsc
Rejestracja
Wymagana
Kod
warsztaty_8_031
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
mgr Agnieszka Donat, mgr Monika Kaczmarczyk
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
mgr Izabela Liguzińska-Wołowiec
Rodzaj aktywności
English Title
How you prepare is how you start
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

The Good Start Method is intended for pre-school and early school children as well as older children whose psychomotor development is running more slowly or not smoothly. The assumption of the Good Start Method is to develop eyesight, hearing, linguistic, tactile and kinesthetic as well as motor functions at the same time, as well as to make them work together, i.e. to integrate the perception and motor skills together. Another goal of this method is also to shape lateralisation and within the structure of one’s body and space. Moreover, it’s supposed to support the emotional, social and motivational sphere as well as to form the ability to operate in a group. The GSM exercises are recommended for children preparing to learn reading and writing, and necessary in the case of children with a risk of dyslexia and children with delayed psychomotor development. Ensuring equal developmental dysharmonia in children effectively prevents or at least minimises future school failures. We ask parents to accompany their children during the workshop.

Instytucja
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1
Język aktywności