W obecnych czasach wiele gier komputerowych umożliwia edycję wyglądu postaci. Dotyczy to nie tylko ubioru, ale także podstawowych cech twarzy postaci. Mimo czasem rozbudowanych narzędzi do edycji, większość możliwości ogranicza się wyłącznie do edycji gotowych, wcześniej przygotowanych modeli. Narzędzie MetaHuman i silnik Unreal Engine 5 pozwalają wykorzystać smartfon w celu odwzorowania kształtu i cech twarzy użytkownika. Złożone narzędzia aplikacji umożliwiają dalszą obróbkę, polegającą na zmianie uczesania i kolorów włosów, dodaniu zarostu i dopasowaniu sylwetki. Wykonana w taki sposób postać nadaje się do wykorzystania w grze lub filmie, a mapowanie twarzy w czasie rzeczywistym umożliwia dokładne odwzorowanie emocji na wirtualnym awatarze. W czasie pokazu wybrane osoby będą mogły zobaczyć cały proces na własnym przykładzie.

Rejestracja
Nie wymagana
Przedmiot
Kod
pokaz_8_073
Grupa docelowa
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr Grzegorz Machnik
Jednostka
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Rodzaj aktywności
English Title
The process of creating a computer game character model
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

At present, many computer games allow to edit the appearance of characters. This concerns not only the outfit, but also the basic facial features of a character. Despite sometimes extended edition tools, most capacities are only limited to the edition of ready-made, previously prepared models. The Meta Human tool and Unreal Engine 5 engine allow to use a smartphone in order to reflect the shape and facial features of a user. Complex app tools enable further processing, which consists in a change of hairstyle and hair colour, addition of facial hair and adjustment of body shape. The character developed in this way can be used in a game or a movie, whereas face mapping in real time allows to reflect precisely emotions on a virtual avatar. During the show, selected individuals will be able to see the entire process based on their own example.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności