W obecnych czasach wiele gier komputerowych umożliwia edycję wyglądu postaci. Dotyczy to nie tylko ubioru, ale także podstawowych cech twarzy postaci. Mimo czasem rozbudowanych narzędzi do edycji większość możliwości ogranicza się wyłącznie do edycji gotowych, wcześniej przygotowanych modeli. Wykład przedstawi możliwości silnika Unreal Engine 5 i narzędzia MetaHuman w generowaniu postaci o cechach użytkownika, takich jak geometria twarzy, zarost i faktura skóry. Zaprezentowane zostaną również przykłady wykorzystania narzędzia do „ożywienia” rzeźby lub pomnika oraz symulacji starzenia się twarzy.
At present, many computer games allow to edit the appearance of characters. This concerns not only the outfit, but also the basic facial features of a character. Despite sometimes extended edition tools, most capacities are only limited to the edition of ready-made, previously prepared models. The lecture will present the capacities of Unreal Engine 5 and MetaHuman tool in generating a character with the user’s features, such as facial geometry, facial hair and skin texture. There will also be examples of using the tool for “enlivening” a sculpture or monument, and simulation of face ageing.