Dlaczego na studiach prędzej umrzesz ze śmiechu niż z nudów (rzecz jasna – o ile nie z przepracowania)? Co akademicy (i nie tylko) są w stanie zrobić, żeby przyciągnąć uwagę czytelników do swych książek i artykułów czy też potencjalnych słuchaczy – do wykładów i prezentacji? Dlaczego tytuły, takie jak „Girls Get Curves: Geometry Takes Shape” amerykańskiej matematyczki i aktorki D. McKellar (tak, to Winnie Cooper!) tak dobrze na nas działają? A może Ty też masz talent do naukowego marketingu? Sprawdzimy to w konkursie!
Why would you rather die laughing than out of boredom during your studies (unless, of course, you will die of overworking) ;-))? What are academics (and other people) able to do to attract the attention of readers to their books and articles, or the attention of potential listeners to their lectures and presentations? Why do books such as "Girls Get Curves: Geometry Takes Shape" by the American mathematician and actress D. McKellar (yes, she’s Winnie Cooper!) do a great job in our consciousness? Maybe you have a talent for scientific marketing, too? We will check it through the contest!