Jakie są kompetencje przyszłości, które powinniśmy posiąść, by nie czuć się zagrożeni na rynku pracy? Jak AI wpływa na nasze myślenie i zmienia nasze zdolności kognitywne? Wreszcie jakie powinny być szkoła i uniwersytet doby AI? A może sztuczna inteligencja sprawi, że instytucje te nie będą już potrzebne? Z całą pewnością przed edukacją stoją dziś nowe wyzwania, a być może i konieczność poważnych zmian systemowych. W takich sytuacjach testuje się różne modele, szuka nowych rozwiązań, autorskich pomysłów na twórcze wykorzystanie nowych technologii w procesie edukacyjnym. Skoro badania naukowe stawiają na innowacyjność i interdyscyplinarność, być może i edukacja powinna pójść tą drogą? A może jej rolą jest podtrzymywanie i ochrona tradycyjnych wzorców kulturowych? Może to instytucje kultury, centra badawcze i laboratoria technologiczne powinny przejąć częściowo rolę szkoły i uniwersytetu? Badacze i znawcy problematyki edukacji z różnych krajów zastanowią się nad tymi wyzwaniami, proponując swoje badania i dobre praktyki w tym zakresie.

Wydarzenie
Czas rozpoczęcia
Czas zakończenia
Liczba uczestników
0
Typ interakcji
Na żywo
Kod
384
Rejestracja
Nie wymagana
Kod
inne_8_071
Grupa docelowa
Pozostali prowadzący
prof. Derrick de Kerckhove, dr Karol Piekarski, prof. dr hab. Jacek Pyżalski, prof. Horst Hoertner , prof. Wolfgang Muench
Wiek od
0lat
Wiek do
0lat
Prowadzący
dr hab. Anna Maj, prof. UŚ
Jednostka
Instytut Nauk o Kulturze
Rodzaj aktywności
English Title
AI in Education & Future Thinking
Typ interakcji
Na żywo
Opis EN

What are the future competences that we should acquire in order not to feel unsafe on the labor market? How does AI influence our thinking and change our cognitive abilities? Finally, what should schools and universities be like in the age of AI? Or maybe artificial intelligence will make these institutions no longer necessary? Education is certainly facing new challenges today, and perhaps the need for serious systemic changes. In such situations, various models are tested, new solutions and original ideas for the creative use of new technologies in the educational process are sought. Since scientific research focuses on innovation and interdisciplinarity, perhaps education should also follow this path? Or maybe its role is to maintain and protect traditional cultural patterns? Maybe cultural institutions, research centers and technological laboratories should partially take over the role of schools and universities? Researchers and education experts from various countries will reflect on these challenges, proposing their research and good practices in this area.

Instytucja
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Język aktywności